Handelsbetingelser
Generelle
oplysninger
HANSEN / NISSEN
CVR-Nr. 37323969
Søndergade 1
8700 Horsens
webshop@hansenognissen.dk
TLF. 75623844
Nedenstående
salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra HANSEN / NISSEN.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige
aftaler mellem dig som køber og HANSEN / NISSEN.
Accept:
Alle ordrer er bindende og er bekræftede i henhold til følgende
betingelser.
Pris og
betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via: – Dankort,
Mastercard, Visa og Maestro. Alle priser er inkl. 25% moms, ekskl. fragt.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og
Grønland. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation
af beløb. Betaler du med et
internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er
reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver
beløbet, når vi sender varen, eller
2)
indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan
læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ligeledes
kan man betale med Anyday hvor du kan opdele din betaling. Du betaler første
afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3
måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday
får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling
gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Desuden
kan du vælge at betale med ViaBill, når du handler online på www.hansenognissen.dk.
Det betyder, at du kan købe og få dine varer leveret nu og dele betalingen op i
10 månedlige betalinger. Du kan handle for op til 2.000 DKK rente- og
gebyrfrit. (Se priser og betingelser for beløb over 2.000 DKK HER). Betaler
du ikke din månedsydelse til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr.
39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Leveringstidspunkt
og transport
Levering af varer fra HANSEN / NISSEN anses for sket når forbrugeren har
fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS.
Forsendelser
uden for EU:
Varer uden for EU sendes normalt med GLS eller andet international
fragtselskab
Fragt
og ekspeditionsgebyr
Fragt og ekspedtionsgebyr er ikke inkluderet i de viste priser på denne
side.
Nedenfor
en oversigt over fragtpriser:
Leveringsmuligheder og priser
Vi
tilbyder følgende leveringsformer for levering i Danmark:
- GLS
Pakkeshop - ved køb over kr. 498,- er fragten gratis (fragtfri)
- GLS Pakkeshop -
ved køb under kr. 498,- er fragtprisen kr. 39,-
- GLS Omdeling -
pris kr. 55,-
- Leveringstid er
mellem 2-3 hverdage.
Risikoen
for varerne
Risikoen for varer købt i HANSEN / NISSEN overgår til dig som forbruger på
leveringstidspunktet.
2 års
reklamationsret
Der gives i henhold til Købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer
til forbrugere.
Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved
produktet som er opstået indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en
forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug
af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen.
Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.
Er
reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en
kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen
sendes til:
HANSEN / NISSEN
Søndergade 1
8700 Horsens
Vi
modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Hvis du
ønsker at reklamere over et produkt, skal det tilsendes med angivelse af
købsdata, faktura samt årsag til reklamationen, også evt. foto til vor adresse:
Fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos HANSEN / NISSEN har du normalt 14 dages
fortrydelsesret som forbruger.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen
udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller
nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere
forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en
vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste
vare eller parti.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå
varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin
fortrydelsesret. Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor
fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan
fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.
For at
gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os
meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan kontakte
vores kundeservice på webshop@hansenognissen.dk, eller benytte
vores standardfortrydelsesformular,
hvis du ønsker at fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at
modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse
af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller
flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af
dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage
til at sende varen tilbage til os.
Gratis retur
Hvis du af den ene eller anden årsag ønsker at returnere din ordre,
tilbyder vi gratis returforsendelse i Danmark.
Varens
stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden
måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den
måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan
få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det
betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en
værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling
af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er
værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi
refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger
(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har
valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som
vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om,
at du vil fortryde aftalen.
Vi
tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet,
medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan
tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os
dokumentation for at have returneret den.
Varen
sendes til:
HANSEN / NISSEN
Søndergade 1
8700 Horsens
webshop@hansenognissen.dk
TLF. 75623844
Vi
modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Persondatapolitik
Vi har
brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne
levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos HANSEN / NISSEN og opbevares i fem år,
hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne
og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine
oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige er HANSEN / NISSEN.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om
det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold
til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du
mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan
skrive til os på: webshop@hansenognissen.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (webshop@hansenognissen.dk). Hvis det ikke
lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus,
Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller
ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000
kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det
koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis
få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et
andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her
- http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.06.2022